Merck toch hoe Sterck

Dit overwinningslied uit 1629 heeft nog steeds zijn waarde. Merck toch hoe Sterck uw eigen merk is!  Als je in de arbeidsmarkt staat en in transitie bent naar 'iets' nieuws gaat het hierover. Wat is uw merk? Met welke attributen uit het aanbod wordt het merk geladen? Hoe voorkom je dat de romantiek van het lokkend perspectief de koele objectieve blik vertroebeld?
Onlangs had ik een intake met een nieuwe kandidaat. Hij had een behoorlijke  'bumpy ride' achter de rug.Reorganisatie, ontslag, solliciteren en hij had binnen 6 maanden weer een nieuwe job. Perfect zo leek het  maar de werkelijkheid werd anders.  Toen hij de film van de afgelopen 12 maanden afdraaide werd het patroon duidelijk zichtbaar. De romantiek van het lokkend perspectief had zijn objectieve geest vertroebeld.  Hij was blind geweest voor een aantal rode vlaggen die uitgroeiden tot grote wegversperringen. Hij was wederom een arena ingestapt waarin hij onbewust altijd uitgewild had. Maar waarom heb je het dan toch gedaan? Het antwoord was even onthutsend als eerlijk: ik wist niet dat ik ook op een andere manier kon en wilde werken.  Op wie vertrouw jij dan was de vervolg vraag. Het wordt de leidraad voor de volgende sessies.  Bouw jouw eigen merk vanuit je kracht. De Mijn Merk Methode®: Waarom werk jij, welke oplossing kom jij voor klanten brengen, en op welke manier doe je dat? Of je nu in dienst komt of interimmer bent, zorg dat het aanbod klopt met de kern van jouw Merk. Alleen dan houd je het vol, ontstaat er vraag naar jouw aanbod en vergroot je jouw marktwaarde. En we gaan ook wat handvaten bieden voor de 'fuzzy front end 'van OnBoarden. Merck toch hoe Sterck.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten